torsdag 7 mars 2013

Ramptest och tabata

Idag var det dags att köra en omgång tabata och som uppvärmning körde jag ett ramptest enligt samma upplägg som jag gjorde på Fysiometrics i november vilket innebär ökning med 40 watt var tredje minut.

I november avbröt jag efter 1:30 på 360 watt. Idag körde jag dock inte till utmattning för att kunna köra tabatan efteråt. Trots dessa klarade jag klart mer än vid senaste testet då jag idag körde en minut på 400 watt och hade en bra bit kvar till maxpuls även om det börjat svida på bra i benen. Antingen så visar gamla monarken felaktiga siffror eller så har jag gjort en del framsteg.

Tabatan efteråt var inte helt bekväm.

1 kommentar:

  1. Ja du bror, det är skilda världar.

    Se här hur det gick för mig ikväll:
    http://tomascykelblogg.blogspot.se/2013/03/in-i-vaggen.html

    SvaraRadera