söndag 14 april 2013

Mallorca 2013 - dag 1

Dagen började med sovmorgon till kl 9 då både jag och bror fått lite lite sömn senaste dagarna. Efter det blev det frukost på hotellet. Det fanns väl lite mer att önska kring frukosten men det fanns bla bröd och nutella vilket gjorde att jag kunde få i mig en del kalorier.

Efter frukost knallade vi iväg till cykeluthyraren, Max Hürzeler, som hade en enorm mängd med uthyrningscyklar. Efter ett snabbt överslag kom vi fram till att de hade 286 cyklar på det ställe vi hyrde och det bara ett av 100 000 uthyrningsställen som Max har här på Mallorca.

Sedan blev det en del fixande och donande med att få till inställningarna på cykel, montera cykeldator mm. Tyvärr visade det sig att hastighetssenorn till min dator gett upp så jag körde i blindo hela dagen.

När vi var klara gav vi oss iväg på en liten cykeltur. Bror hade beställt en tur som skulle ta 4 timmar så jag hade planerat en rutt utifrån det. Jag lyckades väl hyfsat med planeringen men missade med 2 minuter, vi var ute 4.02 och exakt 12 mil.

Vädret var lysande hela dagen vilket tyvärr inte mina ben var då de inte är vana träning över 70 minuter. Jag får hoppas att de är på bättre humör i morgon då vi ska köra till Palmanova och övernatta där.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar