torsdag 23 maj 2013

Träningstävling - Ronde van Vännäs

I går arrangerade vi träningstävling under Vännäs CKs flagg. Vi körde 3 varv på en bana som var ganska exakt 10 km. För att få lite känsla av vårklassiker så innehöll varje varv ca 2 km grusväg. Vädret var dock fantastiskt och grusvägen ganska slät så det blev inte riktigt lika episkt som Ronde van Vlaanderen eller Paris-Roubaix.

Vi var 10 cyklister som kom till start och tuffast var Jonas B som körde med sin grymt snygga fixie.

Jag hade bestämt mig innan för att köra några tempoökningar och körde ca 4-5 ryck. Bror var dock ännu offensivare och körde ännu fler ryck så jag fick även träna på att täppa luckor. Detta ryckande gjorde att tempot blev extremt ojämt och var inte optimalt för att hålla någon vidare fart men det blev väldigt bra träning.

Sista halva varvet gick väldigt avvaktande innan bror drog iväg en långspurt. Jag kom in på hjul ganska snabbt och kunde gå förbi en bit innan mål och vinna med ungefär ett hjul. Titanen som var med mig och bror i täten hel vägen rullade in på en tredje plats.

Efter att alla gått i mål avslutade vi med kaffe, gifflar och lite eftersnack. Sammanfattningsvis var det en riktigt trevlig tillställning.

Inte så jämn fart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar