torsdag 28 maj 2015

Äntligen lite väder

Vädret i maj har ju som ni märkt varit allt annat än trevligt. Kallt, regnit och blåsigt vilket ju inte är optimalt cykelväder och man skulle kunna tro att det var mars eller april.



I morse var det dock för en gångs skull bra förhållanden då jag satte mig på cykeln för att rulla de 34 km jag har till jobbet. Jag skulle till och med kunna sträcka mig så lång som att säga att det var riktigt riktigt bra förhållanden med en stol som lyste från en klarblå himmel och en bra vind i ryggen.

Det var så bra förhållanden att jag ett tag blev sugen på att göra ett försök på att slå min bästa tid på sträckan men jag besinnade mig då jag bestämt mig för att ett tag köra ett träningsupplägg där jag inte kör på en intensitet på eller just under tröskel utan där jag antingen kör lugnt eller rejält hårt, och men hårt menar jag en bra bit ovanför tröskel.

I morse blev det ordentligt lugnt förutom två spurter på ca 10 sekunder och snittpulsen landade på 67% av max. Trots detta blev farten över 33 km/h vilket visar att vinden var minst sagt gynnsam. Det kommer nog gå lite långsammare hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar