onsdag 3 februari 2016

Jag cyklar igen och träningsmål för 2016

Kors i taket, jag tränar igen och har gjort det kontinuelligt i en månad nu.


Vad har jag då för mål med träningen? Vanligtvis brukar jag alltid ha något lopp inplanerat men det har jag inte i år så då är frågan vad jag ska ha för målsättning. Att bara träna på fritt är ett alternativ men jag triggas ändå av att ha något mer konkret att sträva mot.


Ett mål är att vara i bra form när Vännäs CK åker till mallorca. Att vara i bra form är dock onekligen rätt subjektivt.


Därför har jag bestämt mig för att sätta ett extremt torrt men konkret mål med vårens träning och det är att under 20 minuter producera minst 4,2 watt/kg innan 15 maj. Full nåbart om jag inte drabbas av allt för långa sjukdomsperioder i vår, att hålla sig helt frisk blir nog svårt med två småttingar som drar med sig både ditt och datt från förskolan, samt att jag lyckas hålla fingarna borta från syltburken (och godispåsen)


Lyckas jag med detta mål kanske det blir några lopp i sommar ändå.

2 kommentarer:

  1. Trevligt att du är på banan. Ett konkret mätbart mål är aldrig fel.

    SvaraRadera
  2. Svårt med ett konkret mål för min egen del. Försöker träna 3-5 gånger i veckan med mål att bli bättre cyklist (mtb)Men känns som om jag tränar lite i blindo trots olika upplägg på passen samt wattmätare. Skulle behöva en bättre plan känns det som.....

    SvaraRadera