fredag 20 mars 2009

Hjälp

Jag gjorde en god gärning igår. Jag hade varit på ett möte i Bjurholm och var påväg hem vid 21 tiden. Ca 1 mil innan Vännäs ser jag att det står en lastbil stilla på en parkeringsplats och chauffören står utanför och vinkar. Jag stannar och undrar vad det är frågan om. Det visar sig att han klivit ut lastbilen för att kissa och när han skulle gå in igen var dörrarna låsta. Han hade både jacka och telefon kvar i lastbilen. Jag lånar då ut min mobiltelefon och han ringer att antal samtal. Tillslut så ringer ägaren till lastbilen upp och lovar att försöka fixa någon som kan hjälpa. Efter ca 20 minuters väntan får vi besked om att en bärgningsfirma från Umeå skall komma och hjälpa till att öppna lastbilen.

Jag ger då lastbilschauffören som heter Erik en filt och en mössa samt mitt telefonnummer ifall han skulle vilja lämna tillbaka sakerna och åker sedan iväg.

Han har nu precis i denna stund ringt och meddelat att de fick upp lastbilen igår och att filten och mössan var till stor hjälp mot kylan under tiden han väntade. Han har enligt uppgift lämnat filten och mössan i en påse på Shell på teg.

3 kommentarer:

  1. Du var alltså "den barmhärtige samariten"!
    Tur för honom att du kom :-)

    SvaraRadera
  2. Ha-jag tänkte skriva om den barmhärtige samariten-men det var redan gjort.stackaren!Han var nog tacksam.Tur han var där det kommer bilar-som stannar-o att det ej var 30-

    SvaraRadera
  3. Men en sån snäll ponke du var. grattis på namnsdagen

    SvaraRadera