torsdag 6 januari 2011

Årssammanfattning del 2

Juli inleddes med årets upplaga av VMR. Tävlingen var som vanligt backig och rätt jobbigt. Som extra krydda var det 28 grader varmt. Jag och bror valde att bada i röda viken för att svalka oss trots att alla från Vännäs vet att det är frätande vatten i den där viken. Vi överlevde dock. Efter VMR bar det av till Venedig för semester och la pinarello cycling marathon. Fört med tåg till Stockholm och sedan vidare med flyg. Semestern var grym men lite väl varm. Cykeltävlingen blev kortare än tänkt då det var sjukt dåligt väder natten mot tävlingen. Istället för 205 km och 3250 höjdmeter blev det 135 km och ca 1000 höjdmeter. Nästan lite slappt blev det.Efter utlandsresan blev det en fiaskoartad start i Krafttrampen där jag kom 3 km innan det blev punktering i kylan och regnet. Kölddöden var nära. Innan månaden var slut hann vi även med lite fikaturer till Vindeln.

Första helgen i augusti åkte vi till Östersund där vi umgicks med festivalfjortisar. Jag passade även på att cykla Storsjön runt. Även detta lopp innehöll en hel del regn samt en punktering. Jag kom dock 10 mil denna gång innan jag punkterade. Stor förbättring mot loppet innan med andra ord.

Då jag inte fått nog av regn efter Krafttrampen och Storsjön runt så gav sig jag, bror och Titanen av på en tur till Vindeln i riktigt dåligt väder. Denna tur bjöd på väldigt mycket, bland annt ansiktssprut, fika och korv. Sedan gjorde jag även året fynd på denna runda då jag tog en extrasväng efter att mina kamrater valt att cykla hem:I augusti gjorde jag premiär i tävlingklassen på en cykeltävling då jag ställde upp i Gimonäs Bikeboost. Det var en succéartad premiär tills det var några hundra meter kvar av tävlingen då jag valde att lägga mig ner på asfalten och vila en stund.

I övrigt noterbart under augusti var att jag fick komma till, detta skrev jag dock inte om på bloggen, samt att jag åt en halva räk:September bjöd på en tobleråning av en kollegas rum:Sedan var det val och SD:s framfart väckte en del uppmärksamhet på bloggen.

I oktober firade jag genom att beställa något dyrt. Det ledde till att det kom ett stort paket hem:Paketet innehöll ett ny snygg och fräsch tysk:Tyvärr så kom snön samtidigt som tysken vilket gör att den fortfarande är oskuld.

November bjöd på en resa till London. Sedan började årets glöggsäsong och resultatet av liggningen i augusti visade sig på bloggen. Detta var stort för bloggargubben.Årets avslutades med en hel del kyla samt bilder på tveksamma snubbar på bloggen:Vidare lyckades snubben som skriver i bloggen äntligen pressa sig över 500 mil cyklat under 2010.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är roligt med årssammanfattningar. Det är mycket man... inte "glömt" direkt, men som man inte tänkt på på ett tag, och det är många minnen runt omkring som kommer tillbaka.

    SvaraRadera
  2. Du är duktig och rolig du min "gubbe"

    SvaraRadera