måndag 18 juli 2011

Vännäs Multisportrace 2011

Andre & Mats efter luftmadrasspaddling
Foto: Erik Åström - Åströms Sportfoto


Nu har 2011 års upplaga av Vännäs Multisportrace avgjorts. Deltagarantalet var tyvärr det lägsta på länge då några av de mer rutinerade lagen lämnat återbud av olika anledningar. I varje fall kom det 5 lag till start och det blev ett mycket jämt race; tre lag inom 3,5 minuter efter drygt 4 timmars tävlande bestående av löpning, paddling, luftmadrasspaddling och cykling.


Tyvärr så tvingades två lag bryta. Båda lagen pga av mycket stygga punkteringar.


Vinnare blev debutanten Mats Tellné tillsammans med Lars Lindblad. Lars tog sin tredje seger på tre starter. De var stabila rakt igenom och höll ett högt och jämt tempo.


För egen del blev det en misslyckad tävling. Först kändes kroppen grymt seg och jag var riktigt dålig där jag i vanliga fall brukar vara rätt stark - i löpningen upp för de branta backarna. Sedan när jag väl plågat mig igenom detta och fick jobba i mitt rätta element, på cykeln, så hann vi bara knappa 20 minuter innan jag skar upp däcksidan på cykelns bakhjul mot en sten vilket gjorde det omöjligt att laga punkteringen. Bara att ge upp med andra ord och sikta in sig på revansch 2012.


Fullständiga resultat finns här

1 kommentar: