tisdag 28 januari 2014

Oväntat besök

Idag fick jag helt plötsligt för mig att nytta mitt gymkort som jag har tagit ut via jobbet. Jag besökte för första gången IKSU:s bonusanläggning; IKSU Plus.


Jag körde lite blandade övningar så som marklyft, kettlebell svingar, latsdrag, rodd och lite övningar för bröst i axlar i maskin. Seten var få och vikterna var lätta men trots detta räknar jag med en hel del träningsvärk i morgon.

Målsättningen är att hinna med 1-2 pass med styrka per vecka framöver. Framförallt för att det är postivit för allmänhälsam men det finns ju även fördelar som kan vara till nytta i cyklingen.

I övrigt noterade jag att de hade en trevlig väggprydnad med tydligt cykeltema utanför omklädningsrummen.


2 kommentarer:

  1. Rätt styrketräning är a och o för cyklingen!
    Så rätt beslut tycker jag i alla fall :-)
    2 pass är precis vad cykeldoktorn föreskrev ;-)
    Håller med smakfull konst är verkligen vacker. Å det är denna!

    SvaraRadera
  2. Det var då väldans. Du har tagit träningen till en ny dimension. Jag trodde du och jag visste att styrketräning kunde vara bra för cyklingen, men vi kör den inte ändå. Nu känner jag mig ensam.

    Trodde för övrigt att det var kaffe du tänkte på i reklamen. Det hade passat mig bättre.

    SvaraRadera