fredag 29 augusti 2014

Träningstävling och bikeboostbanan

Igår körde vi i Vännäs CK årets fjärde träningstävling. Det blev något färre deltagare än tidigare omgångar då ett antal personer inte kunde vara med på grund av att de var bortresta eller sjuka.

Det blev dock rejält jobbigt trots att vi var få och sista 20 minuterna körde jag själv då jag lyckades gå ifrån de övriga vilket gjorde att det blev ett riktigt bra tröskelpass.

Idag har jag och Mats provkört banan som söndagens Bikeboost MTB kommer att gå av stapeln på. Mats är anmäld till loppet och jag hade ett tag en tanke på att köra men nu efter bantestet har jag bestämt mig för att inte blir någon start då jag helt enkelt inte tyckte att banan var rolig.

Bitvis var den rejält trixig och krokig och som jag skrivit förut så är jag riktigt kass på den typen av cykling.

Jag gillar cykling i hög fart och vissa partier i denna bana var det riktigt långt ifrån hög fart utan snarare knappt styrfart för min del. Självklart går det att köra mycket fortare än vad jag gjorde men då jag inte har den förmågan tycker jag inte heller att det var kul.

Många kommer säkert att gilla banan men jag är inte en av dem, därför stannar jag hemma på söndag och önskar de som kör lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar