tisdag 26 maj 2009

Sub 80

Idag på morgonen vägde jag under 80 kg för första gången på säkert 10 år. Vågen visade på 79,8 kg.

I mellandagarna vägde jag 88,5 kg och var tjockare än någonsin. Jag insåg att det var dax att göra något åt läget och sedan blev jag dessutom utmanad av en fd kollega att tappa minst 10% av kroppsvikten innan midsommar. Målet blev att komma ner till 79,7 kg vilket innebär att jag nu är riktigt nära.

Det jag gjort är, som jag skrivit nedan, att jag struntat i allt vad kakor, bullar, godis och läsk heter på vardagarna (med vissa undantag från och till. På tex Mallorca var intaget av denna typ av föda väldigt hög). Sedan har jag ätit något mindre potioner samt motionerat mera. Svårare än så behöver det inte vara.

Fast det kanske är dumt att ropa hej redan. Jag har ju faktiskt 1 hg kvar till målet.

1 kommentar:

  1. Oj de var lite, själv är man fetare än någonsin

    SvaraRadera