tisdag 27 november 2012

Hjulfunderingar

Jag tänkte först skriva något fyndigt om stundande advent, jul osv i rubriken ovan men insåg att det är gjort allt för många gånger så jag lät bli.

Jag har ett längre tag funderat på att investera i nya hjul till racern men har fruktansvärt svårt att bestämma mig för vad jag ska köpa. Jag har läst mängder med tester, recensioner och omdömen på internet men kommer inte riktigt till skott ändå. Eller två gånger har jag kommit till skott och mer eller mindre gjort klart med köp av begagnade hjul men båda gångerna har det runnit ut i sanden då säljaren dragit sig ur i sista stund av olika anledningar.

Det jag är på jakt efter är ett par högprofilhjul som är snabba, snygga, lätta, styva och ganska billiga vilket onekligen verkar vara en ovanlig kombination...

Ursprungligen var jag helt säker på att jag skulle välja kanttråd då det är enkelt och det kändes drygt med att hålla på och limma osv. Vidare har jag tänkt att vikten inte spelar så stor roll för hur snabbt man cyklar då aero är viktigare, att man dessutom kan kapa bort något kilo på magen.

Nu har jag dock börjat tänka om då lätt ju gör att det känns snabbt och känslan är inte att förringa. Känns det snabbt så blir det roligare och tror man att man är snabb så blir man säkert lite snabbare i verkligheten också. Men till i morgon kanske jag har ändrat mig igen.

Jag konstaterar att jag lagt oproportionerligt mycket tid på detta beslut då det ju knappast är livsavgörande. Så nu är det dags att bestämma sig för något, alternativt låta bli att köpa något öht då citec-hjulen jag har faktiskt fungerar helt ok.

Just nu ligger dock ett par zipp 404 firecrest tub från Norvelo bra till då för tillfället har prissänkt dem rätt rejält. Men innan jag bestämt mig så lär de ha tagit slut...

1 kommentar:

  1. http://www.flickr.com/photos/theroaddiaries/4818148261/in/photostream/
    Har ett par sådana här till salu om du är intresserad. Clincher, inte Firecrest, Rullat 1 Vättern +20 mil, inköpta Maj 2012 säljes för 8.000 om dom hämtas i S-holm. Conti 4000s på.
    crillemobil@gmail.com

    SvaraRadera