onsdag 28 november 2012

Rapport - projekt deffa bort isterbuken

I september inledde jag projekt deffa bort isterbuken. Målet var att innan september månads utgång ha skalat bort 4 kg ister. Jag inledde mycket starkt och efter två veckor hade jag minskat 2,5 kg i vikt.

Sedan gick det snett, rejält snett. Två utlandsresor, kick off i Riga och en veckas kurs i Barcelona, gjorde inte susen för projektet. Istället gjorde det att fetman löpte amok då jag är en svag själ. Jag åt och drack å drack och åt under dessa två resor till den milda grad att jag när jag kom hem var tyngre än jag var när jag inledde isterbukdeffningen. Vågen visade på 86,3 kg efter första veckan i oktober.

Efter detta har jag dock tagit mig samman och försökt låta frossandet i onyttigheter till någon enstaka gång per vecka samt att jag försöker äta något mindre portioner. Detta har faktiskt gjort nytta och i morse så vägde jag in på 82,2 kr - dvs drygt 4 kg ner sedan jag var som tyngst i höst.

Fortfarande finns det dock några kilo till att göra sig av med om jag ska vara snabb i sommar. När jag var och gjorde test förra veckan fick jag tydlig feed-back av Tom Pietilä att jag är för tung.  Han tyckte jag skulle gå ner 4-5 kg från nuvarande nivå vilket jag själv kanske tycker känns lite väl mycket. Jag vet inte riktigt om jag passar med den där frystorkade looken ala Ötzi.

Just under 80 kg känns dock som en lämplig nivå.

Förövrigt så ska jag och äta julbord i kväll...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar