lördag 15 mars 2014

För stark för Monark och nytt pass

Idag när jag skulle köra ett pass på Monarken visade sig att jag var så stark på uppvärmningen att bromslinan gick av eller så var det långsam nötning som gjorde det. Jag hade dock en ny lina liggandes så det vara bara att köra på efter lite mek.


Jag körde ett pass som jag aldrig kört tidigare då jag cyklade 30 sek intervaller på ca 450 watt med 15 sek vila mellan varje intervall. Så körde jag i 9,5 minuter varpå jag cyklade lugnt i 5 minuter och sedan körde jag 9,5 minuter igen. Jag hade ursprungligen tänkt köra 3 set a 9,5 minuter men incidenten med linan i början av passet hade satt mig i viss tidsnöd då vi skulle på födelsedagskalas då brorsdottern fyllde 13 igår. Jag blev dock trött ändå och det var perfekt med fika efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar