fredag 30 maj 2014

Kvällsdistans ned hundattack

Igår åkte vi till stugan över dagen tillsammans med barnens moster.

När det övriga tog bilen hem så tog jag cykeln. Då de grävt av den ordinarie vägen hem var jag tvungen att cykla vi Bjurholm så sträckan blev ca 85 km.

Ganska precis efter att jag cyklat två mil så ser jag att det kommer en hund springandes från en gård. Hunden var av modell draghund av större sort och var som det såg ut ganska upprörd. Jag övervägde snabbt vilka alternativ jag hade och valde att bromsa och ställa mig helt stilla vilket gjorde att hunden blev lugn och kom fram och luktade på mig. Strax efter kom ägaren och sa hej samt frågade hunden vad den höll på med. Någon ursäkt kom dock inte vilket jag inte ens orkade kommentera utan cyklade iväg. Hunden blev återigen rejält upprörd när jag började cykla och skällde och gjorde utfall. Denna gång hade ägaren dock tag i kopplet.

Nästan såhär

Efter denna incident flöt det på rätt bra förutom att jag hade rak motvind av god kraft i 5,5 mil. Vädret i övrigt var dock riktigt trevligt då det var sol och ljummet. Första timmen körde jag med bara ärmar men när solen var på väg ner var jag tvungen att dra på mig armvärmarna.



Nu blir det att köra en snabb tabata för att sedan åka till Stockholm då jag ska gå på Sthlm fields i kväll. Det ska bli riktigt trevligt.

4 kommentarer:

  1. Det är inte bara bilar som är farliga så även hundar verkar det som. De har dock aldrig attackerat mig... Ännu :-)
    Solen behövs verkligen så fort den går ner blir det armvärmare på så känner jag också! Bra träning motvindsträning! Tummen upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilar är nog ändå snäppet farligare.

      Ja det sägs att man blir stark av motvind :-)

      Radera
  2. Bra initiativ. Jag, hade för övrigt blivit livrädd för hunden....

    Rejält seriöst att bränna av en tabata efter nästan nio mils cykling!

    Ha så skoj i storstaden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Vi hade trevligt.

      Det är ju en hel natt mellan de 9 milen o tabatan :-)

      Radera