tisdag 13 maj 2014

VCK-träning med wattrekord

Vi var idag 10 st cyklister som samlades vid GULF för gemensam träning. Efter lite funderande kom vi fram till att vi skulle köra Hössjörundan som är knappt 5 mil och som innehåller några rejäla backar.

Farten var god och humöret var på topp hos alla trots att vädret var allt annat än stabilt då det till och från var rejält blött på vägen och vi dessutom fick en del regn på oss.

Det kördes på bra i backarna och när vi närmade oss den legendariska Rödtjärnsbacken så märktes det att några tänkte köra på rejält i backen. Jag lyckas då precis i botten av backen att göra en Andy Schelck och växla ner kedjan innanför det mindre drevet. När jag sedan försöker lyfta upp kedjan med hjälp av växelförare ramlar istället kedjan av på utsidan av stora drevet. Jag gör sedan om proceduren med exakt samma utfall men på försök fyra får jag upp kedjan på drevet.

Vid detta laget har jag en rejäl lucka att jaga igen till bergsgetterna framför och jag gör mitt bästa men lyckas inte riktigt gå ikapp även om det ett tag var rätt nära. Något jag dock lyckades med var att bli rejält trött och när jag kollar i träningsfilen efteråt så ser jag att jag körde ca 3,5 minuter på 410 watt vilket är den högsta snittwatten jag haft över 3,5 minuter sedan jag började cykla med wattmätare.





Det blev ett riktigt bra och trevligt pass trots regnet och det är riktigt kul att uppslutningen på våra tisdagsträningar är så bra.

2 kommentarer:

  1. Härligt med watt-rekord!. Tänk vad envetna motståndare kan göra med ens prestationsförmåga.

    Bra jobbat!

    /Jonas

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha haft en bra kväll. Roligt när så många är med.

    Imponerande wattal!

    SvaraRadera