lördag 24 maj 2014

Morgonpass med trötta ben

Sista månaden har det endast blivit korta pass på kring timmen förutom något enstaka då jag varit uppe i 1,5 timmar. Detta främst pga nytillskott i familjen.

Intensiteten på passen har varit bra men jag känner att det det även behövs några längre pass vilket är lite svårt att få till.

Idag har jag dock fått till ett hyfsat långt pass. Tanken var att ta mig ut vid 7 och vara hemma vid 10. Jag lyckades dock inte ta mig iväg riktigt kl 7 så passet blev något kortare, ca 2:35, dock klart längre än tidigare under maj.



Jag rullade iväg i grymt fint väder och fast klockan var tidigt var det inget problem att köra med kortbyxor. Första timmen körde jag med armvärmare men sedan åkte även de av.



Jag cyklade mot Bjurholm och svängde sedan av mot Bastuträsk och Skivsjö. Efter ca 4 mil vände jag och cyklade hem igen.

Benen var rejält sega hela turen då gårdagens sena kvällspass bestående av 4 st 10 min intervaller på MTB satt kvar ordentligt. Det sägs dock att det ska vara bra att cykla med lite energi i benen.


Efter passet packade vi bilen och åkte iväg till stugan där vi i kväll haft besökt av svågern med familj, mycket trevligt.

3 kommentarer:

  1. Bra kört Jocke!
    Härligt med varmare väder eller hur?
    Cyklingen blir såå mycket roligare då...

    SvaraRadera
  2. Imponerande att få till en så bra runda så tidigt på dagen.

    SvaraRadera