onsdag 7 maj 2014

Modifiering av fästet till O_Synce Navi2Coach

Jag har tyckt att fästet till min O_Synce Navi2Coach cykeldator varit något rangligt och dessutom har jag velat få fram datorn framför styret. Det har dock inte gått att lösa på något bra sätt med det fäste som finns till datorn original.

Jag bestämde mig därför att fulmodifiera fästet för att råda bot på dessa problem.

Jag började med en adapter från SRAM som är tänkt att användas för att konvertera garmins glidfästen till deras nya standard i form av vridfäste.


Denna lilla plastbit har ett glidfäste på ena sidan och ett vridfäste på andra sidan. Då jag bara var intresserad av vriddelen satt jag fast plastbiten i skruvstädet och tog sedan fram sågen och sågade den mitt i tu.



Nästa steg var att limma fast det isärsågade fästet på baksidan av min cykeldator.


 


Helt plötsligt har jag nu en cykeldator med ett fäste som är kompatibelt med alla styrfästen som finns till garmins datorer.

Jag har köpt ett fäste från SRAM som heter SRAM quickview och monterat det på styret och nu sitter datorn längre fram och förhoppningsvis även stabilare än med det gamla fästet.


2 kommentarer: