onsdag 25 juni 2014

Alternativ träning med hög puls

Jag har blivit beordrad att avstå cykling även denna vecka för att vila knäet då cyklingen ger stor påfrestnnig på mitt sår och skulle försvåra läkningen.

Det innebär att det blir minst 2 veckor helt utan cykling vilket inte känns optimalt denna tid på året. För att få röra på mig lite har jag både idag och igår pallrat mig till gymet och kört crosstrainer vilket funkat rätt bra då böjningen i knäet blir klart mindre än vad det hade blivit på cykel och jag har dessutom kört med ganska tung belastning för att hålla nere frekvensen för att inte börja knäet onödigt många gånger.



Båda passen har jag kört vo2max intervaller då det sägs att det inte spelar så stor roll ifall den träningen är grenspecifik eller inte. Jag har dessutom lyckats jaga upp pulsen rejält och dagen sista intervall avslutades på 187 slag i minuten vilket är ca 97% av maxpuls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar