måndag 9 juni 2014

Krafttrampen MTB 2014 - anmäld

Nu har jag skickat in anmälan till Krafttrampen MTB som går i Skellefteå på lördag.


Det verkar som vi blir 6-7 cyklister från Vännäs CK som kommer att vara med i loppet vilket är kul.

I fjol gick jag i mål tillsammans med bror på en tid som var mindre än 20% efter segraren vilket räckte till startled 3 i cykelvasan. Vi får se om jag lyckas hålla nere tidsavståndet till segraren till något liknade i år trots att det är några norrlandscyklister (Samuel Brännlund & Jan Lundman) som enligt resultaten i långsloppscupen verkar vara i grym form och jag dessutom dragit ned på träningsmängden med ca 20% jämfört med i fjol.

Trots minskad träningsmängd så ligger jag på ungefär samma wattnivåer som i fjol och kanske även lite bättre när det gäller korta prestationer men vi får om den bristande mängdträningen gör sig påmind när det blir lite längre tid.

Förutom att inte tappa allt för mycket på täten lär det även bli en rejäl utmaning att försöka hänga på bror som verkar riktigt stark.

2 kommentarer:

  1. Vi får hjälpas åt och fixa en hyfsad tid, och min känsla är att du är nog så stark i år jämfört med din förra säsong. Nu hoppas vi på bra väder, att både kommer till start, når mållinjen utan missöden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Gällande vädret ser det just nu lovande ut då prognosen säger sol, 15 grader och 3 m/s

      Radera