söndag 29 juni 2014

Ny cykel - Canyon Ultimate CF SLX 7.0 di2

I början av veckan fick jag hem ett stort paket från Canyon. Likt förra gången jag fick en cykel levererad var sonen mycket angelägen att berätta det då han säger att pappa blir glad när han får en ny cykel, vilket sonen har rätt i.

Jag fick god hjälp att packa upp och montera ihop den men någon testtur blev det inte då knäet fortfarande inte var i cykeldugligt skick.

Idag har jag dock kunnat vara ut och testa nyförvärvet och det efter att jag kittat upp en redan fin cykel med zipp-hjul och ett power2max-vevparti vilket gör att den nu ser ut såhär:



Som ni ser är den svart vilket passar bra då jag hört att svart är det nya vita. Helt svart är den dock inte utan det finns lite röda detaljer.



Testturen blev just över 30 km och cykeln kändes både bekväm och rapp. Sadeln var dock inte riktigt lika skön så vi får se om den får sitta kvar eller inte.

Kroppen var inte riktigt lika rapp efter 2 veckors cykelvila men det var inga katastrof-watt som presterades under de knappa 20 minuterna som jag körde lite hårdare.

En utförligare rapport om cykeln kommer framöver då jag hunnit långtesta den.

eldosa

4 kommentarer:

  1. Kul med nya cyklar alltid! ;-)
    Hoppas du snart kan testa hojen fullt ut!

    SvaraRadera
  2. Japp, alltid kul med ny cykel :-)

    SvaraRadera
  3. Riktigt fin cykel! Har precis beställt en aeroad di2 i samma färgsättning. Är grymt sugen på zipp-hjul med. Blev ju inte mindre sugen nu när man ser hur snyggt det blir. Har även tänkt köpa en effektmätare och kollat på power2max. Är ganska ny på cyklar och blir inte klok på vilken modell jag ska välja för att det ska passa med di2. Behöver man byta ut fler delar? Nöjd med din?

    SvaraRadera
  4. Tack. Jag är mycket nöjd med både hjulen och effektmätaren.

    Jag har Rotor 3D modellen av power2max och den passar till di2.
    http://www.power2max.de/europe/en/Produkt/bestsellers/power2max-rotor-3d-road/

    SvaraRadera