söndag 2 december 2012

Cykel till cykelvasan?

Jag är anmäld till cykelvasan och funderar på hur jag ska jag ska köra på för cykel. I dagsläget har jag en On One Inbred som har ett antal år på nacken. Problemet med den är att gaffeln är rätt risig samt att bromsarna läker in luft vilket gör att jag måste lufta dem med rätt jämna mellanrum vilket är rätt drygt. Jag har dock inte cyklat så mycket mtb senaste åren utan det har blivit max ett handfull pass per år vilket har gjort att jag varken lagt särskilt mycket tid eller pengar på att gradera upp denna cykel.

Nu är frågan om jag ska lägga ner ett antal tusenlappar på en ny gaffel och nya bromsar till Inbreden eller om jag ska köpa en helt ny cykel.

Blir det ny cykel så är jag rätt sugen på en Canyon Grand Canyon AL 29. Jag är grymt nöjd med min lvg Canyon så ytterligare en Canyon ligger när tillhands.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar