onsdag 19 december 2012

Ytterligare variant på tröskelintervall

En ny variant av tröskelpass var det som gällde idag. Den första av de två 20 minutersintervallerna skulle innehålla hög kadens och den andra låg.

Upplägget på den första var att jag började på 90 i kadens och sedan var det höjning med 10 i kadens varannan minut. Tanken var att jag skulle köra upp till 140 i kadens och sedan vända neråt och sänka med 10 varannan minut. Jag började dock studsa som en ecstasyhög fjortis på docklands redan vid 130 så jag gav mig inte på intervallen med 140 utan vände lite tidigare. Här finns det med andra ord lite förbättringspotential.

Andra intervallen började på 80 i kadens och sedan var det sänkning med 10 tills jag var nere på en kadens på 50 där jag körde i sex minuter innan det vände upp igen.

Dessa kadensändringar krävde en hel del flyttande av vikter i viktkorgen för att hålla en någorlunda jämn belastning och för att hålla reda på detta hade jag skrivit en liten fusklapp för att slippa allt för mycket huvudräkning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar