onsdag 12 april 2017

Träning 24/7

Medans mina klubbkamrater varit på träningsläger på Mallorca och cyklat på mycket fina vägar har jag på grund av min knäskada fått vara hemma och rehabtränat.

Rehabträningen innebär styrketräning 2-3 gånger i veckan plus att jag fått börja utmana knäet på motionscykeln. En stor fördel när det gäller rehabträningen är att det finns ett gym i samma hus som jag arbetar. Det är ett helt nyöppnat gym i Fitness 24/7 regi och det funkar bra för det jag behöver det till.

Går körde vi dessutom ett spinningpass för kontoret med pyramidintervaller enligt följande schema: 5 min, 3 min, 1,5 min, 30 sek, 30 sek, 1,5 min, 3 min, 5 min. Jag kunde köra på så bra jag orkade och glädjande är att knäet inte sätter begränsningen i intervallerna. Mindre glädjande är att den obefintliga formen sätter desto mer gränser...



Vad är detta jämfört med träning på 24/7

1 kommentar:

  1. Vi saknade dig på Mallis.

    Viktigast är att du kan köra obehindrat. Låter mkt lovande😊

    SvaraRadera