söndag 7 maj 2017

Cykling i riktigt skitväder

Jag hade bestämt mig för att cykla utomhus även om väderprognosen inte var särskilt lovande och fredagens sommarvärme skulle lysa med sin frånvaro. 

När väckaren ringde vid 7:30 såg dock vädret inte allt för illa ut även om det var kallt. 

Jag bytte om och tog mig iväg med racern ungefär en timme senare och då visade termometern på ca 4 grader o det började precis singla ner några enstaka snöflingor. Så höll det på första timmen vilket var helt klart hanterbart även om det var lite småkallt om tårna. 

Det blev därför ett kort stopp på Charlies kiosk i Umeå för att dricka en läsk och värma tårna lite innan jag gav mig av hemåt igen. 

Efter en läsk

Ca 10 minuter efter pausen försämrades vädret väsentligt och plötsligt tilltog nederbörden rejält och bestod nu av snöblandat regn och efter ett tag började det bli rejält kallt om fötter o rumpa/rygg. 

Lite snö

Jag ökade intensiteten några snäpp från det lugna tempo jag hållit tidigare för att få upp värmen lite bättre.  

Tanken var att köra något längre men jag nöjde mig med 75 km pga vädret. 

Även om vädret var bedrövligt så kändes kroppen utifrån förutsättningarna ganska bra (även om det är väldigt långt till bra form) och knäet protesterade knappt alls

1 kommentar:

  1. Hej,
    Jag skriver till dig för att jag hittade din blogg när jag googlade runt.

    Hur som helst - jag heter Torkel Hallander och är en av grundarna till Tooorch.com - en av Sveriges nyaste och snabbast växande e-handlare av cykeltillbehör. Vårt fokus är att vara nära kunderna med svenskt lager - och att hjälpa till med råd och val så att man alltid får rätt. Vi tycker att vi är ganska grymma och unika på det - att döma av våra reviews på trustpilot verkar vi göra något rätt :)

    Nyfiken på om du skulle vara intresserad av ett enkelt samarbete? Vi behöver få länkkraft till vår sajt och bästa sättet är att grymma bloggare med relevanta sidor länkar till oss. För det skulle vi ju kunna göra någon fin bytesaffär - jag gissar att du bränner av ett och annat däck under året :)

    Låt mig veta hur det låter, hör av dig till torkel@tooorch.com i så fall

    SvaraRadera