tisdag 16 september 2008

Dåligt IKEA, dåligt!

Vi köpte i våras ett matsalsbord på IKEA. Samtidigt köpte vi 4 tillhörande stolar. Egentligen behöver vi 8 st men vi fick vid det aktuella tillfället ej med oss mer än fyra eftersom våra medresenärer handlat så mycket. Detta var dock inget problem då stolarna enligt IKEA.se skulle gå att beställa via internet. Vi skickade en beställning snabbt efter att vi kommit hem. Några dagar senare blir vi dock uppringda av någon på IKEA som berättar att det var fel information på hemsidan och att just den färgen som vi beställt av dessa stolar inte alls går att beställa vi nätbutiken och inte heller på annat sätt. De går endast att köpa i butik. Inga problem tänkte vi. Vi vet ju flera som ska på IKEA närmsta tiden. Tyvärr visar det sig att stolarna ständigt är "tillfälligt slut". Inte mindre en fyra besök ger detta svar utan uppgift om framtida leveransdatum. Vid besök på IKEA idag var dock beskedet från de butiksterminaler som finns att de aktuella färgen på stolarna numer är beställningvara och jag ombads att kontakta personalen för att lägga en beställning. Jag tog snarast kontakt med en IKEA-anställd för att mötas av beskedet att den färg som vi vill ha har utgått ur sortimentet. Vi står nu alltså med en halv matsalsgrupp utan möjlighet att komplettera. Allt detta för att IKEA först och främst hade felaktig information i sin webbutik och sedan för att de tydligen varit oförmögna att hålla lager i butiken.

1 kommentar:

  1. Vilken enorm drabbning. Finns det någon möjlighet till kompensation eller att byta till något som faktiskt finns?

    För övrigt anser jag att IKEA bör förstöras.

    Eller åtminstone flytta till Umeå...

    SvaraRadera