måndag 2 september 2013

Föregående veckas träning - Kort men hård

Föregående vecka bjöd inte på allt för mycket tid för träning då jag ju är en otroligt upptagen man. Jag lyckades dock ändå pressa in ett antal pass men den totala träningstiden blev ändå begränsad. Då tiden är knapp får man istället passa på att köra hårt.

Måndagen bjöd på ett kortare MTB-pass tillsammans med Lukas som jag skrivit om tidigare. Det passet var inte så hårt men övriga pass under veckan försökte jag pressa ut mig rejält.

Tisdagar innebär vanligtvis träning med klubben men då frun jobbade kunde jag inte delta. Jag lyckades dock ordna barnvakt i en knapp timme och hann då med att köra två st 12 min intervaller på 308 respektive 306 watt.

Torsdag blev det 5 min uppvärmning följt av en tabata och sedan 5 min nedvarvning.

Fredagen blev det 50 min MTB där jag körde på så hårt jag orkade.

Söndagen bjöd återigen på en tabata, denna gången dock med något längre uppvärming.

Det blev alltså bara just över 3 timmars träning totalt på hela veckan men förhoppningsvis var de så intensiva så att formen inte försvinner helt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar