söndag 8 juni 2008

Polar är kung



Jag har sagt det förr och säger det igen: Polar är kung!

Min IR-port som jag köpte i våras för att föra över information från pulsklockan till datorn dog i veckan. Jag blev rätt less då den kostade en del och jag inte hade kvar något kvitto. Tänkte att nu är det bara att köpa en ny. Jag åkte dock på Intersport där jag köpt den och möttes av stora skyltar: "Inga reklamationer utan kvitto!". Jag tänkte dock att jag chansar och pratade med personalen. Det var inga problem eftersom det var en polarprodukt. "Vi skickar ner den till Polar så får du en ny". Bra tänkte jag, då har jag en ny i slutet av veckan. Men icke! Jag fick en ny direkt i handen. Som jag förstod det på personalen gav de mig en ny direkt eftersom de var säkra på att Polar skulle godkänna reklamationen.

Förutom att Polar är bra så skötte sig Intersport också väldigt bra i denna fråga.

1 kommentar: