söndag 14 juli 2013

Lördagscykling trots trilskande revben

Efter förra helgens kraschande har det inte blivit någon cykling i veckan då kroppen känts ännu äldre än vanligt. Det är framförallt revbenen som gjort sig rejält påminda. Revbenen för i vanliga fall en ganska anonym tillvaro men i veckan har de varit synnerligen oanonyma...

På grund av revbensskadan var jag rätt övertygad om att jag skulle vara tvungen att stå över lördagsrundan som styrdes upp via Vännäs CKs kanal på world wide web. Jag körde dock en kort testrunda på fredag eftermiddag och konstaterade att ifall jag höll överkroppen helt stilla och undvek att köra ner i hål i vägen så var smärtorna hanterbara. Därför bestämde jag mig för att följa med på lördagsrundan. 

Det var sex cyklister som samlades för att köra en lite längre runda och vi valde Vännästrampetrundan med fikapaus i Olofsfors. 

Farten var hög, fikat var gott, sällskapet var trevligt så det var tur att jag inte missade tillställningen på grund av några obstinata revben. 

Fikapaus

1 kommentar: