torsdag 14 augusti 2008

Guldet som blev till en skandal (eller brons)

Jag har mått dåligt under OS sändningarna idag. Att se hur Ara Abrahamian ej fick en ärlig chans att prestera kändes för mig riktigt tråkigt. Jag vet hur det känns att bli bortdömd/bortplockad av tveksamma personer på tveksamma grunder. Trots att det för mig varit på hobbynivå har det känts förjävligt och oerhört frustrerande. Den värsta känslan är att vara maktlös och inte kunna göra något åt det. Att dessutom bli utsatt för det i en OS-semi måste ju nästan vara på gräsnen till ohanterbart.

Vissa är kritiska mot Aras aggerande vid prisutdelningen. Jag förstår dock att han verkligen ville göra något för att protestera mot behandlingen och få visst utlopp för sin frustration så jag tyckte han gjorde rätt.

4 kommentarer:

  1. Jag förstår honom också, och vilket annat forum hade han egentligen kunnat protestera i, då överklagande inte hjälper?

    Skulle dock vara mycket intressant att höra mer om vad andra länder anser om matchen/domslutet.

    SvaraRadera
  2. Något som jag störde mig på var när domaren satt och skrattade åt Ara. Fruktansvärt oprofessionellt och provocerande.

    SvaraRadera
  3. Ja det där hånflinet såg ju riktigt illa ut. Måste varit något form av försvar då han nog visste att han var fel ute.

    SvaraRadera
  4. Ja trots att jag inte är så 100 sportintresserad tyckte också jag att det var för djävligt

    SvaraRadera