torsdag 23 april 2009

Morgoncykling

Idag ringde väckaren 05.45 och jag trodde inte det var sant. Jag låg kvar i 5 minuter och funderade på huruvida jag skulle vika ner mig eller inte. Jag tog dock mitt förnuft tillfånga och klev upp. Jag åt en smörgås och en banan samt drack ett glas mjölk. Sedan klädde jag på mig min cykelstass, blandade lite saft i en cykelflaska och tog ut finracern i morgonluften.

Jag hade bestämt mig för att köra via Hössjö idag. För att vara lite varm innan backarna upp mot Hjoggsjö började tog jag en extrasväng i Vännäs via Pengån och Västerås innan jag svängde in på Hjoggsjövägen. Jag körde på rätt hårt i de inledande backarna för att sedan ta det lite lugnare fram till Mosjö.

Just innan Mosjö fick jag en fin naturupplevelse då det stod två rådjur på vägen. De flyttade dock på sig snällt när jag kom cyklandes.

Uppför Hössjöberget körde jag på så att ögonen nästan blödde och mjölksyran gjorde sig rejält påmind. Jag kände mig rejält grillad uppe på toppen. Det var skönt att kunna rulla rätt lugnt i nedförsbacken som följde.

Resterande del körde jag i hyfsat tempo med några tempoökningar i någon backe.

Efter att ha kört en extrasväng runt Volvo rullade jag in på kontoret efter 51 kilometers cyklande med ett rullsnitt på 32 km/h.

En bra start på dagen.

Blev förövrigt återigen hånad av några damer på ekonomiavdelningen för att jag cyklat till jobbet...

5 kommentarer:

  1. Mycket bra jobbat! Speciellt imponerad är jag över att du tar extrarundor här och var. Tok! Det måste ha varit bra väder på morgonen antar jag, hoppas det håller i sig till kvällsrundan. Vi tar kanske Hössjörundan om vi känner oss fräscha.

    SvaraRadera
  2. Vilken energi du har! Ska du cykla i kväll också?!

    SvaraRadera
  3. Klas: Ja idag var det riktigt najs väder. Blir en utmaning med Rötjärnsberget för er ifall ni kör den svängen.

    Anonym: Ja jag måste ju ta mig hem

    SvaraRadera
  4. Himmel så duktig du är! Tomas tränar också men inte så häftigt som du!

    SvaraRadera
  5. Västerås!!??!! Vilken jävla extra sväng alltså :)

    SvaraRadera