måndag 15 februari 2010

[Bantarbloggen] Första månaden

Nu har jag klarat av den månad som jag skulle inleda viktutmaningen med. Dvs en månad utan sötad dryck, godis och chips. Det har gått bättre än vad jag trodde det skulle göra.

Dryga 5 kilo har jag tappat på en månad vilket får anses vara mycket bra. Upplägget framöver blir ungefär detsamma men med vissa justeringar. Förbud mot sötad dryck gäller fortfarande förutom i samband med träningspass överstigande 1,5 h. Godis och chips är tillåtet max en gång i veckan.

Förövrigt blir nog det något mer mat framgent för att orka träna lite hårdare vilket jag tänkt göra närmaste tiden. Det innebär även att tempot i viktnedgånen kommer sänkas.

5 kommentarer:

  1. Duktigt! Jag förstår inte hur det går till! Jag har tränat och försökt äta nästan bara nyttigt en månad. Jag har GÅTT UPP I VIKT:-(

    SvaraRadera
  2. Vikt säger långt ifrån allt. Har du tagit mått på ex midjan och jämfört med hur det såg ut för en månad sedan? Kan nog garantera att det minskat.

    Skulle det inte vara någon skillnad så får du äta lite mindre av allt.

    SvaraRadera
  3. Ja jag får väl försöka med det. Jag har inte tagit nåt mått!

    SvaraRadera
  4. Fast du äter väl redan lite.

    Förövrigt så behöver du ju inte gå ner i vikt

    SvaraRadera
  5. Inte du heller i så fall:-)

    SvaraRadera