tisdag 2 augusti 2011

Falun Tour etapp 1

Första etappen av Falun Tour är nu avklarad. Det gick ju sådär kan man säga då jag blev så trött att jag trodde jag skulle avlida.

Första etappen var ca 13 mil och är enligt uppgift den tuffaste. Det var framförallt de första 35 km som var hårda. Tyvärr var det otajmat för mig att den första etappen var den tuffaste och att den började hårt då jag direkt kände att kroppen inte var återhämtad efter förkylningen. Bland annant kom det en backe efter drygt 2 mil som sjukt brant. Pulsklockan visade som mest på 19% lutning.

Jag slet dock på så gott jag kunde men var rejält krokig bitvis och efter 33 km gick snöret och jag åkte av klungan.

Jag fick sedan cykla i ingenmansland i ungefär 3 mil innan jag blev ikapphunnen av en mindre grupp som släppt tidigare och körde med sedan med den gruppen in i mål.

Jag rullade in på en tolfte plats ca 15 min efter täten.

Det gick bättre för storebror som gjorde ett riktigt bra lopp trots att han haft någon form av tandinfektion i veckan. Han gick i mål på en mycket fin tredjeplats.

Sammanfattningsvis kan man säga att banan var tuff och väldigt fin men att kroppen tyvärr inte alls höll samma kvalitet som banan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar