onsdag 3 augusti 2011

Falun Tour etapp 2

Etapp 2 av Falun Tour skulle enligt uppgift vara betydligt lättare än gårdagen då den var kortare och inte lika backig. I varje fall inledningsvis skulle den inte innehålla så mycket backar.

Inledningen blev dock allt annat än lätt då det dykt upp ett par starka och pigga cyklister som tillsammans med några övriga körde riktigt hårt direkt bilen släppt iväg fältet. Det gick i ca 50 km/h på platten bitvis. Det var verkligen inte vad mina ben behövde efter gårdagens urladdning och efter ca 20 km var det bara att låta det som fanns kvar av klungan försvinna i fjärran.

Jag hamnade då tillsammans med två av de tre som jag åkte med igår. Tyvärr så punkterade en av dem rätt tidigt och sa åt oss övriga två att fortsätta. Vi två körde sedan vidare och växeldrog de resterade 75 km som var kvar av dagens etapp.

Avslutningen av etappen var riktigt tuff då det var ca 250 höjdmeter som skulle klaras av sista 12 km med målgång uppe vid toppen av Lugnet.

Jag gick ifrån mitt sällskap i sista backen och kom in på en nionde plats lagom stekt i den 30-gradiga värmen.

Bror hamnade på en sjunde plats och om jag var lagom stekt i värmen så var han något överstekt då han gått med tätgruppen någon mil längre än vad jag gjorde.

Även idag var det en mycket fin och utmanande bana och med värmen som grädde på moset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar