söndag 1 juni 2014

Marathon, långloppsträning och trasig dator

Jag kom tidigt i morse hem till Vännäs med tåget efter att ha tillbringat två dagar i Stockholm i glada vänners lag. Förutom att gå på sthlm fields tillsammans med ca 52 000 st andra personer hann vi se en hel del av Stockholm marathon. Imponerade av såväl elit som motionärer.



Tåget till Vännäs var hela 1,5 timme tidigt vilket gjorde att jag blev väckt redan 04:30 i morse och då det tog rätt lång tid att somna i går kväll var jag ännu tröttare än tänkt efter resan. Det var dock riktigt trevligt att komma hem och träffa familjen.


Idag har jag hunnit med ett träningpass tillsammans med bror. Cykelklubben brukar köra MTB-pass kl 10 men det passade oss bättre att köra något senare så vi avstod den gemensamma träningen och körde ett eget MTB-pass som var långloppsinspirerat. Med det menar jag att vi körde varierad terräng med blandat stig, grusvägar, skogsvägar och asfalt där vi försökte ligga på och hålla någon form av tävlingsfart. Vi cyklade knappa två timmar och det blev en riktigt bra genomkörare. 

 
Jag körde förövrigt med nya handtag på cykeln idag som är lite tjockare än de jag haft tidigare vilket kändes bra. De är dessutom svarta vilket gör att de kräver lite mindre underhåll än de vita handtagen...


Efter täningpasset har vi umgåtts med både släkt och vänner. Jag och sonen har dessutom hunnit vara iväg och pila upp banan inför morgondagens träningstävling på landsväg som cykelklubben anordnar.



Tyvärr tycks det som att jag kommer få köra träningstävlingen utan cykeldator då jag just upptäckt att usb-posten till min dator återigen gått sönder och jag därför kommer skicka den till Tyskland i morgon men med tanke på senaste veckans hårdkörning kommer det å andra sidan inte bli några wattsiffror att spara åt eftervärlden under morgondagens pass.

3 kommentarer:

  1. Vilket skit. Otroligt störande när cykeldatorerna inte fungera som de ska.

    SvaraRadera
  2. Hrrm! Garmin ja jag gillar mina Garmin klockor de har inga hyss för sig vad jag upplevt varken 305:an eller 800:an... Men alla har vi olika smak. De som en gång fastnat för Polar är alltid Polar:are har jag märkt osv... Synd var det i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska då förtydliga att brors klocka inte är en Polar...

      Radera