tisdag 10 juni 2014

Mot toppform utan träning?

I veckan har jag ännu mindre tid än vanligt för träning pga av div kvällsaktiviteter och mycket jobb. Det är dock ingen katastrof då mycket vila brukar leda till toppform, i varje fall om man tränat på bra innan.

Jag har som jag skrev igår inte hunnit med någon våldsam mängd träning i vår men för två veckor sedan körde jag på riktigt bra och hårt vilket gör att upplägget med lite träning denna vecka förhoppningsvis leder till bra ben på lördag då det är dags för Krafttrampen.

Idag hann jag dock med ett pass på MTB. Passet blev endast 45 minuter då jag kom ut först efter klockan 21. Under dessa minuter körde jag halvhårt där jag varierade lugnare perioder med intervaller a 4-6 minuter kring tröskel i varierad terräng vilket innebär allt från asfalt till stökig stig.


Nu blir det återigen vila i morgon och sista passet innan helgens tävling blir på torsdag kväll då det ännu en gång blir ett kort pass på 45-60 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar