måndag 25 augusti 2014

Monarkpremiär och wattrekord

På grund av diverse omständigheter så var det omöjligt att hinna med någon träning utomhus innan det blev mörkt. Därför fick det bli premiär på monarken för denna säsong.

Innan passet roade jag mig med att flytta över power2max vevpartiet från racern till monarken för att kunna logga watt i cykeldatorn. Det är förövrigt rätt enkelt att göra och hela proceduren tog under 10 minuter och hade det inte redan suttit ett vevparti i monarken hade det tagit typ halva tiden.

Själva träningen bestod av 20 minuters uppvärmning följt av 20 minuter så hårt det gick. Första 15 minuterna snittade jag 331 watt men var då riktigt trött så jag var tvungen att sänka intensiteten ett par minuter men lyckades sedan gräva fram en hyfsad avslutning sista 1,5 minuterna vilket gjorde att snittet över tjugan landade på 329 watt vilket är nytt rekord för min del.

329 watt är ingen våldsam ökning mot vad jag körde på monarken i vintras men å andra sidan brukar jag prestera de högsta wattsifforna i slutet av inomhussäsongen och har tidigare år tyckt det varit svårt att hålla upp watten under utomhussäsongen då det blir betydligt större andel längre pass.

1 kommentar:

  1. Uhu! Bra kört Jocke!
    Ja det är svårt det där med distans respektive högintensiva pass!
    Man blir lätt bekväm har jag märkt!
    Korta hårda gillar jag typ de jag kör till jobbet. Sen helgerna för distans då får du till variationen. Men jag försöker träna uteslutande för tt jag :-)

    SvaraRadera