onsdag 10 juni 2009

Regn och rusk

Vädret är ju som ni säkert märkt riktigt dåligt för att vara i juni. I helgen verkar det kunna bli ännu sämre. Framförallt i södra Sverige där jag ska vara och cykla. Igår visade prognosen för området kring vättern på att det skulle bli ca 8 grader, kraftigt regn och ca 8 m/sek. Fullkomligt vidrigt cykelväder med andra ord.

Nu ser det något bättre ut. Endast 2-4 m/sek något varmare och regnskurar enligt senaste prognosen. Ingen höjdarväder men klart bättre än det tidigare utlovade vädret. Till och med fantastiskt i jämförelse.

Blir det som den första prognosen sa så tror jag nog att jag fejkar skada...

2 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för att ni får sol och vindstilla. Jag tänker sympaticykla några mil på lördag, oavsett väder.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är sannolikheten för att det blir så rätt låg även om jag fortfarande hoppas. Låter bra med sympaticykling :-)

    SvaraRadera