fredag 6 november 2009

Besök hos ortopeden

Idag var jag på uppföljningsbesök hos ortopeden. De gjorde en röntgen av mitt nyckelben och konstaterade att det ser fint ut (förutom att benet är av vilket inte är så fint). Läkningen har påbörjats på ett bra sätt vilket innebär att det inte krävs någon operation. Skönt att slippa lägga sig under kniven!

Dock så blev min medicinering rejält utdömd. Jag fick ett recept på diklofenak utskrivet från min lvc (lokala vårdcentral) mot smärta. Tydligen är det inte alls bra att äta den typen av medicin i samband med frakturer eftersom det hämmar läkningen. Det tyckte att jag borde sluta äta den typen av värktabletter omedelbart. Om jag får vara lite kritisk, vilket jag tar mig friheten till att vara, så tycker jag nog att det är något som läkaren på vårdcentralen borde ha haft koll på. Jag vet inte om det är jag som har höga krav. Vad tycker ni?

I övrigt ska jag säga att jag blivit mycket väl omhändertagen både på akuten och ortopeden.

2 kommentarer:

  1. man ska inte tro på något som vår kära vårdcentral säger.

    SvaraRadera
  2. Sorina - Uh oh? (det var inte vad du sa till mig igår!)

    SvaraRadera