måndag 3 januari 2011

Årssammanfattning

Efter att ha surfat runt en hel del såhär första dagarna på nya året så har jag noterat att det tycks vara i ropet att skriva någon typ av årskrönika. Jag ska inte vara sämre och därför kommer det här en sammanfattning av vad som hänt här under året.

Året började med viktutmaning och bantarblogg då fetman nått oanade höjder. I övrigt så dominerades månaden av en förkylning från helvetet.

I februari blev det attackbantning efter fetisdagen då jag fick en släng av matförgiftning alternativt vinterbajssjukan. I övrigt hann jag med lite utecykling och os-tittande.

Nästa månad stiftade jag bekantskap med en japan vid namn Tabata. En jättejobbig och störande japan. I övrigt noterbart var att jag köpte ett mycket fräscht headset till telefonen och att trycket på bloggen att publicera en bild med mig cyklandes med detta headset blev väldigt stort. För att glädja läsarna återigen kommer bilden här igen:April inleddes med 5 dagars passiv vila i fjällen. Vid hemkomst hade vägarna tinat fram och dubbdäcken på cykeln åkte av. Årets första bild på Snyggklas publicerades på bloggen:Annat intressant var att jag en dag på väg till jobbet blev attackerad av en arg bilist.

Maj bjöd på en mycket trevlig resa till Mallorca. 53 mil cykling på den vecka som vi var där nere blev det. Som vanligt en uppsjö av grymma vägar, backar och turer.
Efter Mallorcaresan konstaterade jag att skägg och cykling är som hand i handske vilket gjorde att jag agerade marknadsförare för Rapha:
Vidare så hittade jag formen tillfälligt vilket föranledde ett brev hem till mor och sedan gick vikten ner under 78 kg. Så lätt har jag inte varit på många många år och var det inte heller så länge...

I juni hann vi med lite cyklatillsdukräksträning samt lite cykelpropganda i fantastiskt väder. Som vanligt var Klas mycket stilfull:Efter detta var det dags för vätternrundan. En trevlig och lyckad tillställning där vi lyckades cykla betydligt fortare än vad vi trodde vi skulle göra. Tyvärr var det nog det enda lopp som inte slutade i fiasko för mig.

Sedan får jag inte glömma att nämna att jag drack ett grymt vin under denna månad. Får ni tillfälle att smaka detta livets ambrosia vid namn Sfursat 5 Stelle så tveka inte.

Så det var första delen av årskrönikan. Skriver inte längre då många i dagens samhälle har svårt att hantera längre textmassor och låter bli att läsa om det blir för långt. Håll ögonen öppna efter den fortsättning som kommer inom de närmaste dagarna.

Avslutar med en bild på årets 6:e månad. Juni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar