tisdag 15 juli 2014

Formen i antågande - pers på VCK-tempot

Idag tänkte jag få mig lite tröskelträning när jag tog ut cykeln på en runda och jag rullade därför mot VCK-tempobanan för att köra en sväng där.

Det blev ganska exakt 1 mils uppvärmning innan det var dags att börja trycka på. Jag tyckte det flöt på rätt bra och det kändes hyfsat hela varvet trots att jag kört två rätt hårda pass den senaste dagarna.

Sist jag körde denna bana fick jag en tid på 16:54 och jag kände att det gick klart snabbare idag vilket även tiden visade som blev 16:24 vilket gav en snittfart på exakt 39 km/h och bara var 2 sek långsammare än brors tid från träningstävlingen klubben körde i juni. Snittwatten landade på 314.

Att jag hamnade så nära brors tid som har ett grymt bra slätdrag när han är i form var förvånande och tyder på att min egen form är god och har förbättrats rejält sista veckorna. Nu är det bara att hoppas det håller i sig.



Efter detta hade jag tänkt mig att köra ytterligare en tempointervall, denna gång runt Västeråsrundan. Det började dock regna en hel del när jag var på väg dig och då jag bara var ett par hundra meter hemifrån vek jag ner mig och svängde av hem istället.

2 kommentarer: