tisdag 29 juli 2014

Lugn träning och eventuellt Eliasjakten på söndag

Idag kom det en målgångslista från Krafttrampen och enligt den var jag tydligen inte 11:e man utan istället nr 13 då det tydligen var så att de var 8 st som höll undan i utbrytningen och jag enligt listan var 5:a och inte 4:a i spurten även om jag upplevde det som jag gick om en kille precis vid mållinjen. Vilket som så spelar ju 11 el 13 ingen roll.

Träningen har varit lugn sedan i söndags då jag tog en vilodag igår och idag har jag rullat med MTB från stugan in till affären i Nordmaling via en mycket fin skogsväg.


Totalt blev det den liten extra sväng en timme lågintensiv träning. Tanken är att i morgon köra lite hårdare träning igen.

Annars har dagen mest bestått av bad och lek, helt klart trevligt när vattnet i havet utanför stugan håller en temperatur på 27,5 grader.

Förövrigt så har jag fått förfrågan av Mats T om jag är intresserad av att följa med till Piteå på söndag och köra Eliasjakten på MTB. Det som talar emot är att banan verkligen inte tycks vara något som passar mig då det enligt uppgift är rätt mycket stig som dessutom är rätt teknisk. Å andra sidan så är det precis det jag behöver bli bättre på och hur ska jag bli bättre om jag inte tränar på det. Dessutom hade jag tänk mig köra ett lite längre MTB-pass på söndag.

Än så länge så har jag någon dag till att fundera på och jag får se hur jag gör. Åker jag så blir det i varje fall att ta det som ett träningspass och försöka lägga bort prestationskraven.

1 kommentar:

  1. Huh! Du är modig du! Jag vågar då definitivt inte köra det racet, är alldeles för rädd för så tekniska banor. Om du kör lycka till! Men du håll dig på hjul nu...

    SvaraRadera