onsdag 12 juni 2013

Vätternkittad

Delar av gårdagskvällen ägnades åt att förbereda cykeln för en tur runt Vättern. Jag började med att rengöra kedja och drev för att undvika eventuella effektförluster i drivlinan. All effekt som går att pressa ur benen lär behövas så inget får gå till spillo. Jag passade även på att byta trissorna i bakväxeln vilket tog lite längre tid än tänkt då hjärnan inte riktigt ville fungera när jag skulle sätta dit de nya.

Sedan gnussade jag övriga delar av cykeln rena och fina och monterade på zipparna. Sista men inte minst satt jag dit en ny och fräsch styrlina. Nu ska jag bara sätta din en lite ramväska att förvara energi i och sedan är cykeln redo för en snabb tur runt sjön. Nu är det bara att hoppas att även gubben är redo.

2 kommentarer:

  1. Detaljer är alltid viktiga. Ser lovande ut.

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Vi håller tummarna och följer er via datorn :)

    SvaraRadera