onsdag 26 december 2012

Årskrönika del 1

I fjol blev det ingen årskrönika på bloggen utan det blev istället ett brev till junior.

För att kompensera för fjolårets uteblivna krönika kommer jag dela upp årets på två.

Fjolåret inleddes med en resa till Gran Canaria tillsammans med familjen och brors familj. Resan innehöll allt från riktigt bra cykling till rejäl magsjuka. Det blev 55 mil cykling i riktigt bra väder och på en av turerna cyklade vi ifrån Cykelcity.

Berg på Gran Canaria

Efter hemkomsten från Gran Canaria drabbades jag av förkylningen från helvetet som höll i sig i drygt två månader vilket gjorde att det blev rätt lite träning och väldigt dålig aktivitet på bloggen. Det enda positiva i cykelväg under februari och mars var att vi lyckades få iväg en beställning av riktigt frescha cykelkläder till Vännäs CK.

Det var först när jag åkte iväg till Mallorca i månadsskiftet mars/april som de sista förkylningssymtomen försvann. Det var jag, bror och Titanen som åkte iväg en vecka för att cykla. Tyvärr så har det nästan gått obemärkt förbi på bloggen av någon outgrundlig anledning. Min sjukt otränade kropp klarade av 44 mil under den veckan innan den sa ifrån genom att jag fick rejält ont i knäet. Knäsmärtorna gick dock över på en dryg vecka.
Fika på torget i Petra
April och maj innehöll inte heller så väldigt mycket cykling då våren inte riktigt ville ge sig tillkänna. Exempelvis så snöade det den 5:e maj vilket gjorde att de som deltog i Vännäs halvmara fick det rätt tufft.
Fult väder
I övrigt så hände det inte så mycket i maj förutom att jag och Johanna gifte oss på dagen 17 år efter att vi blev tillsammans. Även detta omnämndes i rätt begränsad omfattning på bloggen så därför bjuder jag på två bilder från fotograf Erik Åströms blogg. Talet jag höll till min fru  kan ni dock läsa här.

I början av juni var det dags för årets tredje utlandsresa, denna gång tillsammans med mina föräldrar samt mina syskon med respektive. Denna resa gick till Kreta och fokus var sol, bad samt tid med familjen. Vi hann dock med ett cykelpass som gick upp i bergen i riktigt ordentlig värme.
vy
Varm gubbe
En vecka efter hemkomst från Kreta var det dags att köra Vätternrundan och för första gången hade jag en startplats i en av snabbgrupperna som startar på förmiddagen på lördagen. Tyvärr räckte det inte för att loppet skulle bli en succé utan det gick istället rätt dåligt. Jag kände tidigt att jag var för dåligt och att jag inte skulle klara av tidmålet på 8 timmar. Efter diverse turer rullade jag in på 8:22.

Juni avslutades med att Vännäs CK arrangerade sin första gemensamma träning med hela 7 deltagare i riktigt ösregn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar