lördag 4 maj 2013

MMA, cykling och mjölksyra

I kväll har jag kört ett kampsportsinspirerat träningspass i samband med att sonen skulle sövas. Det ska iofs sägas att det var junior som var den mest aktiva i detta pass och han körde någon form av helikopterteknik som innebar att olika kroppsdelar med jämna mellanrum träffade mig på mer eller mindre skadliga ställen. Jag jobbade mest med att försöka hålla upp garden så gott det gick. Trots detta var det jag som avgick med segern då junior efter ungefär 40 minuter låg utslagen på min arm.

Tidigare under dagen fick jag ca 40 minuter över vilka jag använde för att cykla. Jag tog racern och åkte ut och körde 20 och 40 sek spurter tills det sprutade mjölksyra ur öronen. Sedan for jag hem.

Det går alltså att köra sig ordenligt trött även om man inte har så mycket tid över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar