torsdag 9 maj 2013

Wattrekord och dålig form

Jag har känt mig trött och hängig hela dagen idag och tänkte länge att idag måste jag nog ställa in träningen. Det var extra lockande att ställa in då det regnat och varit kring 4 grader ute hel dagen. Tillslut tog jag mig dock samman och knallade upp på övervåningen och satte mig på Monarken.

Det stod 4 min intervaller på schemat och under uppvärmningen kändes det fortsatt seg och dåligt.

Jag lastade i 4 kg i viktkorgen och hoppades att jag skulle kunna hålla ca 90 i kadens vilket jag lyckades trots den mindre bra känslan. Det blev till och med så att snittkadensen landade på 94 på första intervallen och sedan 95 på de övriga tre. Det ger alltså en watt på 376 på första och 380 på de senare.

Så mycket har jag aldrig snittat på 4 st 4 min intervaller så trots en seg dag och en ganska seg känsla så slog jag wattrekord. Hade jag bara gått på känslan så hade jag tyckt att det var ett kasst pass istället för det bästa någonsin.

Slutsatsen är alltså att känslan inte alltid säger sanningen den lögnhalsen.

1 kommentar: