tisdag 25 februari 2014

Monarkwatt och tröskelintervaller

Min O-Synce Navi2Coach är för tillfället på väg till Tyskland bla pga av ett batteri som glappar och en usb-port som blivit misshandlad. Det ska bli intressant att se hur O-Synce hanterar detta ärende. Jag är van mycket god service då jag tidigare använt Polars produkter men än så länge matchar O-Synce Polars nivå. Jag hoppas de fortsätter att hålla samma höga servicegrad.

Detta gör dock att jag tyvärr inte kan logga några watt-siffror från min Power2Max för tillfället.

Jag har där lånat en cykeldator av min far som jag kan mäta kadens med på Monarken och jag kan därför ändå styra träningen rätt bra genom att räkna ut Monarkwatt utifrån kadens och vikt i viktkorgen.

Idag stod det tröskelintervaller med varierad kadens och belastning på schemat och det var som vanligt rätt jobbigt.

Jag körde 2 st 20 min intervaller på exakt 300 monarkwatt i snitt där den varierade belastningen gör att det blir lite extra jobbigt för benen. Det kändes dock rätt bra och variationen gör att det blir mentalt lite lättare än att bara ligga och mala på på samma kadens och belastning i 20 minuter.

I morgon är det dags för lågkadenstjugor vilket nog också kommer bli jobbigt.

2 kommentarer:

  1. Vi hoppas att de är "polarlika".

    Tur att du löst det så att du ändå kan styra din träning med watt.

    Stabilt pass.

    SvaraRadera
  2. Än så längre sköter de sig. Grymt snabba på att svara på mail.

    Stor tur :-)

    Tack

    SvaraRadera