onsdag 19 februari 2014

Tillbaka med rekordfyror

Jag har haft två riktigt dåliga träningsveckor. Först en vecka med seg kropp och sedan en vecka som avslutades med en allt annat än seg mage vilket gjorde att helgen tillbringades sittandes på toa istället på cykeln.

Magen har hållit mig borta från träning i fyra dagar men idag var det äntligen dags för träning igen. Jag planerade att köra 4-minutersintervaller men att starta lite lugnt och bara köra tre stycken.

Jag kände dock att kroppen äntligen svarade upp bra och därför blev det inte så lugna fyror utan de kördes på 368, 372 och 371 watt.

Tanken slog mig sedan att köra en intervall till men benen var rätt möra efter dessa rekordfyror så jag cyklade lugnt i 10 minuter och avslutade sedan med 12 minuter på 280 watt innan jag rullade ner i några minuter.

Skönt att äntligen vara tillbaka med ett riktigt bra träningspass, det var ett tag sedan sist.

1 kommentar:

  1. Roligt att du nu mår bättre.

    Riktigt bra pass.

    Har man tränat bra under det senaste året, så blir i bland resultaten lite bättre när man vilat en period. Bara vilan inte blir för lång. Detta är nog ett bevis för detta!?

    Tror hur som helst trots besvären att du ligger riktigt bra till.

    SvaraRadera