tisdag 4 mars 2014

Jobbig vecka väntar - vo2max intervaller hela veckan lång

Igår var det vilodag så i kväll kör veckans träning igång. Det är en jobbigt träningsvecka som väntar då det är fokus på vo2max intervaller.

Det är 4 st pass med 4 minutersintervaller inplanerat plus att ett bonuspass ifall jag har tid och möjlighet. På bonuspasset är det tänkt att jag ska köra Tabata vilket innbär att jag kommer få ta i en hel del på alla pass i veckan.

För att ytterligare skoja till det ska jag visst avsluta passen med att köra på 160% av tröskel till utmattning vilket innebär att veckans träning kommer bli rena skrattfesten.

Träningsplaneringen från Aktivitus säger att jag under intervallpassen ska köra 6 st 4:or vilket jag burkar ha lite svårt att palla men det handlar väl mest om vekhet antar jag.

4 kommentarer:

  1. Oj. Det var en riktigt tuff vecka. 24 st 4 minutare, 1 tabata och ett antal intervaller till utmattning. Inte illa. Gissar att du är trött i kroppen fram emot söndag.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kommer jag definitivt vara. Återstår att se ifall jag pallar med alla fyror

      Radera
  2. Skrattfest=blod,svett å tårar Jocke ;-)
    Snart får du byta efternamn till Tabata, Jocke Tabata med licens att köra till jag kräks ;-)
    I sanning en tuff vecka det måste jag också säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svett och tårar kommer det bli men förhoppningsvis inget blod :-)

      Ja det kommer bli en rejäl utmaning.

      Radera