onsdag 26 mars 2014

Tidningskändis - VCK i Umeå tidning

Jag blev under förra veckan uppring av Umeå tidning med anledning av den tidiga våren och fick frågan om den gjort att cykelsäsongen startat tidigare än vanligt. Det blev en kort intervju över telefon och idag kom resultatet av intervjun:

Jag och bror på bild i tidningen
Kul att cykelsporten får uppmärksamhet i media och extra kul att Vännäs CK blir omskriven.

Rubriken tycker jag dock inte riktigt avspeglar det huvudsakliga innehållet i artikeln men den har i varje fall roat mina kamrater som redan gett mig namnet: Elitmannen.

Bilden är förövrigt från Vännästrampet 2012 och där ser man varför jag bara kan kalla mig elitmotionär och inte elit då jag kör med knävärmare trots att det är tävling :-)

6 kommentarer:

  1. haha trodde det först handlade om våran VCK ;) kul med artikeln!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Ja det är kul när cyklingen uppmärksammas

      Radera
  2. Snygga killar längst fram......

    Bra artikel. Roligt när cykling uppmärksammas. Jag har inte sett till själva tidningen. Har den hunnit dyka upp här i Vännäs?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej den dyker upp först i morgon. E som skickade bilden

      Radera
  3. Du var mer av elit under 2013 då jag tror att du knappt använde dina knävärmare...

    SvaraRadera